NOVÉ GYMNÁZIUM V CENTRU PRAHY

O nás

Náš tým

Mgr. Aleš Pištora
ředitel školy
Dlouholetý středoškolský učitel společenských věd a filosofie, vyučuje také na Vyšší odborné škole publicistiky. Pracoval v oblasti médií, jako editor, redaktor a na pozici tiskového mluvčího. Studoval film (FAMU), filosofii (FF UK), teologii (ETF UK) a pedagogiku (PedFUK). Část svých studií strávil v Paříži a v německém Heidelbergu. Je jedním ze zakladatelů nového gymnázia School for Future.
Mgr. et Mgr. Martin Konečný
zástupce ředitele a garant přírodních věd a matematiky
Zkušený učitel fyziky, chemie a matematiky, který své znalosti získal během studia na Přírodovědecké a Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy. Během své kariéry působil na různých typech škol (Mensa gymnázium, Gymnázium Evolution Sázavská, Gymnázium PORG Libeň). Spolupracoval s Českou školní inspekcí nebo Národním pedagogickým institutem. Ve volném čase se věnuje jídlu, cestování a letadlům.
Mgr. Tereza Zapletalová
garant anglického jazyka a dalších jazyků
Garantka jazykového vzdělávání a lektorka anglického jazyka. Absolvovala Pedagogickou fakultu UK v Praze (obor český jazyk – anglický jazyk). Kromě výuky pracuje jako lektorka firemních jazykových kurzů a vede vlastní jazykovou agenturu.
Mgr. Jan Adamec, MA, PhD
učitel dějepisu a kulturní geografie
Historik a publicista, který vystudoval historii a politologii na FF UK a Central European University v Budapešti. Zabývá se dějinami studené války. Vyučuje také na Vyšší odborné škole publicistiky. Publikuje v Lidových novinách a Právu a v Českém rozhlase Plus přispívá do programu Portréty. Pracoval i v komerční sféře v oblasti PR a marketingu. Je jedním z pedagogů nového gymnázia School for Future.
Mgr. Anna Mrzílková
učitelka literatury a francouzštiny
Vystudovala Filozofickou fakultu UK, studijní cestu však zahájila na České zemědělské univerzitě v oboru zoorehabilitace – láska ke zvířatům jí zůstala, akademicky se nakonec rozhodla vydat jiným směrem. Dlouhodobě působí jako lektorka jazyků a matematiky a korektorka odborných i publicistických textů. Pedagogická práce s dospívajícími je pro ni nejen profesí, ale také koníčkem. Na procesu výuky miluje „aha momenty", kdy se v očích žáků objeví nadšení z nově pochopeného. Volný čas se snaží trávit v přírodě, nejlépe někde vysoko na horských hřebenech v doprovodu svých dvou psů.
Mgr. Michal Schuster, MBA
učitel českého jazyka
Středoškolský a vysokoškolský učitel českého jazyka a literatury, odborný lektor kultury psaného a mluveného projevu. Vyučuje také na Vyšší odborné škole publicistiky a na Filozofické fakultě UK. Vystudoval magisterský obor bohemistika a historie na Pedagogické fakultě UJEP. Pracoval jako redaktor MF DNES a ČTK, reportér a moderátor zpravodajských pořadů v České televizi. Zastával pozici tiskového mluvčího vlády ČR.
Štěpánka Tkáčová
lektorka respektující komunikace
Komunikaci a týmové koordinaci se věnuje celý profesní život. Od vedení provozu v segmentu kosmetiky a gastronomie se dostala až ke vzdělávání, a nyní se plně věnuje organizační a komunikační agendě na gymnáziu School for Future, kde podporuje hladký průběh všedních i nevšedních dnů.
Mgr. Jiří Procházka
učitel zeměpisu
Zkušený učitel jazyků a geografie s mnohaletou praxí ve státním a soukromém sektoru. Vystudoval pedagogickou fakultu na ZČU Plzeň. Několik let strávil pobytem v zahraničí, a to pracovním i studijním. Je horlivým cestovatelem se zkušenostmi z celého světa. Jeho krédem je věta: Cestuj, poznávej a uč se s radostí. Ve svém volném čase se věnuje hlavně rodině a sportu, především cykloturistice.
Marga Omedes
učitelka španělského jazyka
Pochází ze Španělska, žila v Barceloně, Lisabonu a několik posledních let v Praze. Specializuje se na výuku španělštiny jako cizího jazyka a dlouhodobě ji zajímá, jak rozvíjet vzdělání dospívajících studentů. Spolupracovala na různých vzdělávacích projektech po celém světě a má více než patnáctiletou zkušenost s prací ve veřejném i soukromém akademickém prostředí. Miluje kulturu, ráda cestuje a ve volném čase ráda čte.
Mgr. Soňa Novotná
učitelka angličtiny
Učitelka anglického a japonského jazyka s certifikáty IELTS C1 a JLPT N3. Studovala a stále a studuje japonská studia na Univerzitě Karlově a Učitelství anglického jazyka na Univerzitě Pardubice. Kromě SFFG učí kurzy angličtiny pro zahraniční studenty na VŠCHT a doučuje individuálně děti i dospělé. Ve volném čase se také věnuje malování a kaligrafii.
Mgr. Jana Čepičková
učitelka přírodopisu
Zájem o přírodu ji přivedl na Přírodovědeckou fakultu UK, kde se specializovala na paleobotaniku a v oboru zůstává aktivní i vědecky. Větší smysl však nachází v předávání nadšení studentům o přírodní vědy, proto rozšířila svůj záběr o pedagogické vzdělání. Ve výuce klade důraz na porozumění souvislostem a praktické poznávání přírody. Energii dobíjí čtením, v přírodě i na rockových koncertech.
Mgr. Petr Uherka, Dipl. Mgmt.
garant metodiky osobnostního rozvoje
Vzdělání v humanitních oborech historie, filozofie a filmové vědy rozšířil i o oblast komunikace a managementu. Jako specialista na Public Relations poskytoval konzultace PR strategie firmám. Byl spoluzakladatelem specializace Publicita a spolupráce s veřejností, která vnesla témata PR a marketingu na VOŠP. Nyní se věnuje výuce Selfmanagementu a marketingové komunikaci.
Mgr. Hedvika Šebková
tajemnice školy
Působila mnoho let jako redaktorka v tištěných médiích. Věnovala se marketingu v bankovním sektoru, na čas si odskočila na pozici výkonné manažerky Mezigeneračního centra Julie a vedoucí odboru památkové péče ve Slaném. Na gymnáziu School for Future je organizační podporou jak pro studenty, tak pro učitele. Ve volném čase se věnuje literatuře, historii, toulkám se psem po Čechách nebo si zaplave v Berounce.
MgA. Magdalena Schmidtová
učitelka předmětu Kultura, umění a spiritualita
Vystudovala atelier filmové a televizní grafiky na VŠUP v Praze a program Učitelství pro střední školy na PedFUK. Několik let pedagogicky působila na Gymnáziu Přírodní škola, kde v rámci inovativních forem výuky propojovala uměleckou tvorbu s dalšími vzdělávacími oblastmi. Při práci s dětmi a mladými lidmi se snaží podporovat jejich vztah ke kultuře a pomáhat jim objevovat a rozvíjet vlastní kreativitu. V současné době působí také na Katedře kamery na FAMU a příležitostně vede výtvarné a animační dílny pro děti a dospělé. Ve své volné tvorbě se věnuje kresbě, malbě, grafice, tvorbě papírových objektů a scénografii.
Mgr. Ján Hreško, Ph.D.
garant great books
Slovenský filosof, učitel základů humanitní vzdělanosti a dějepisu. Doktorskou práci o lidské svobodě obhájil na PedF UK v Praze. Vede filosofické a literární textové semináře na VOŠP v Praze a FF UPJŠ v Košicích. Specializuje se na hluboké čtení a interpretaci klasických děl. V českém a slovenském prostředí testuje americký koncept výuky Great Books, v programu Akademie inspirativních děl.

VOLNÁ PRACOVNÍ MÍSTA

Hledáme nové kolegy

Jsme nová škola v centru Prahy a hledáme pedagogy a spolupracovníky, kteří jsou otevřeni současným výzvám vzdělávání. Oceníme zkušenosti s moderní výukou, projektovým učením i odvahu zkoušet nové přístupy. Hledáme ty, kdo umí spolupracovat, mají respekt ke studentům a chtějí se dál profesně rozvíjet. Ceníme si jak letité praxe, tak čerstvého nadšení – nejvíc nás ale zajímají lidé, kteří chtějí tvořit, učit se a být u toho, když něco vzniká.

Nabízíme přátelské prostředí, prostor pro vlastní nápady, podporu v profesním růstu a smysluplnou práci na příjemném místě v centru Prahy. Spolupráce může mít různou podobu – od plného úvazku po zapojení do jednotlivých projektů, seminářů nebo mimoškolních aktivit.

Napište nám

Pokud vás naše škola zaujala, budeme rádi, když nám kromě životopisu pošlete na adresu info@sffg.cz i pár slov ke čtyřem otázkám:

  • Jak byste vedl/a hodinu, ve které si studenti sami přijdou na klíčovou myšlenku, aniž byste jim ji přímo sdělil/a?
  • Co pro Vás znamená spolupráce mezi kolegy, resp. mezi klasickými předměty?
  • Jaké máte zkušenosti s projektovým učením a jak byste je chtěl/a využít ve výuce na naší škole?
  • Jaké hodnoty (a proč) by měly být podle Vás základem pro zdravé a inspirující školní prostředí?

 

NAŠE ŠKOLA

JAKO DOMA

Chceme, aby se studenti do školy těšili. Chápeme školu jako přátelské společenství studentů a učitelů, kteří se spolu vydávají na cestu poznání. Staráme se o wellbeing, nebot’ příjemná atmosféra je nutná pro kreativitu a učení a v dobrém kolektivu se nemusíme bát udělat chybu.

TO UŽ JE ŽIVOT

Škola je kapitolou našeho životního příběhu, škola je už život sám. Nejde jen o nějakou přípravu, kterou je potřeba přetrpět, než přijde ten opravdový život. Vždyt’ přece studentská léta jsou často to nejkrásnější, na co dlouho vzpomínáme.

VZDĚLÁVÁNÍ A ŘEMESLO

Naše škola je prostor spojený s vnějším světem. Ve škole se zabýváme reálnými problémy světa a cvičíme reálné praktické dovednosti, empatii, porozumění lidským zkušenostem a máme úctu k manuální práci.

NÁŠ STUDENT

KREATIVNÍ I KRITICKÝ

Náš student v sobě má jiskru zájmu o věci kolem sebe, hlad po vědění a údiv nad světem. Umí se samostatně orientovat v souvislostech, dokáže své znalosti třídit a kriticky posoudit závěry, k nimž došel.

TÝMOVÝ HRÁČ

Vedeme studenty ke schopnosti spolupráce s druhými, ale také k občanské angažovanosti pro trochu lepší svět. Vztah k druhým posiluje studentovu sebedůvěru, podnikavost, činorodost, solidaritu a soucit.

STUDENT BUDOUCNOSTI

Náš student rozumí algoritmům, je schopen proniknout do struktury technologií, umí eticky využívat AI, nebot’ se bez ní v budoucnu neobejde.

NÁŠ UČITEL

RESPEKTUJE

Respektujeme individualitu každého studenta, a proto mu svět představujeme jako „prostřený stůl“, z něhož si sám částečně vybírá, čemu se bude během svého studia věnovat. Osobní cesta studenta zohlední jeho zájmy a talenty.

DOPROVÁZÍ

Učitel je u nás tím, kdo doprovází svého mladšího kolegu. Ke studentům proto přistupuje s respektem a snaží se v nich podnítit touhu hledat si vlastní témata k objevování. Sám se neustále vzdělává, protože jako učitel nesmí být nepoučitelný.

VEDE

Nelijeme studentům do hlav znalosti, ale vedeme je k samostatnosti, vlastnímu nezávislému myšlení, schopnosti řešit praktické problémy vlastní silou bez spoléhání na autority. Odmítáme „biflování láčkovců a lumírovců“ bez kontextu a bez pochopení, co je na tom důležité.

VIZE ŠKOLY

Gymnázium School for Future poskytuje všeobecné gymnaziální vzdělání s důrazem na problematiku komunikace, informací a médií.

Věříme, že vzdělání, které směřuje k rozvoji lidské osobnosti, ke vzájemnému porozumění a úctě k základním svobodám, které je cestou od spoutanosti ke svobodě, může přispět k tomu, aby byl svět o něco lepším místem pro život.

Odpovědi na vaše konkrétní otázky

HODNOTY NAŠÍ ŠKOLY

SMYSL

Pomáháme studentům objevovat a rozvíjet jejich skrytá i zjevná nadání a talenty. Znamená to také, že mladý člověk objevuje oblasti a témata, kde se chce nasadit nad rámec svých povinností. Kde chce dosáhnout maxima. K tomu jsou třeba inspirativní osobnosti a prostředí, kde se daří myslet, učit se spolupracovat a být sám sebou. Právě to může být pro ně začátkem hledání osobního poslání v životě a ve světě.

VZDĚLANOST

Vzdělávání se neděje odškrtáváním předmětů v týdenním rozvrhu, ale vykročením k dobrodružství objevování vlastního potenciálu. Naše gymnázium není jen krásnou budovou a učebnami, ale živým organismem, kde se prolíná klasická vzdělanost s moderními přístupy.

INDIVIDUALITA

Každý student proměňuje svá nadání jinak, ale všichni potřebují příležitost je objevit a rozvíjet. Proto nabízíme širokou škálu volitelných předmětů, projektové dny, workshopy a stáže, které umožní každému najít si to, co ho skutečně baví. At’ už vás fascinuje vesmír, umění nebo programování, u nás si přijdete na své.

PROPOJENÍ

Zveme studenty k účasti na rozhodování o volitelných aktivitách, organizaci školních akcí a tvorbě školních tradic. Chceme, aby se každý cítil jako součást velké školní rodiny a měl možnost ovlivňovat to, co se děje kolem něj.

OSOBNOST

Chceme, aby naši studenti vyrostli v sebevědomé a zodpovědné osobnosti. Proto se věnujeme nejen kognitivnímu rozvoji, ale také rozvoji emoční inteligence, sociálních dovedností a kritického myšlení. Organizujeme různé workshopy, kurzy a programy, které podporují osobnostní růst studentů.

ODPOVĚDNOST

Studium není samozřejmost. Každý student se musí nasadit, aby uspěl. Váží si vzdělání a ví, že je to něco, co se neposkytuje, ale získává. Budujeme v mladých lidech pocit zodpovědnosti ke svému vzdělání, své budoucnosti, svému životu. 

PŘEDSTAVENÍ ŘEDITELE

Mgr. Aleš Pištora

Dlouholetý středoškolský učitel společenských věd a filosofie, vyučuje také na Vyšší odborné škole publicistiky. Pracoval v oblasti médií, jako editor a redaktor, na pozici tiskového mluvčího, v akademické oblasti, organizoval kulturní akce.

Studoval film (FAMU), filosofii (FF UK), teologii (ETF UK) a pedagogiku (PedFUK). Část svých studií strávil v Paříži a v německém Heidelbergu.

Je jedním ze zakladatelů nového gymnázia School for Future. Věří, že skutečné vzdělání má sílu proměnit nejen duši člověka, ale udělat svět o něco málo lepším. Je hrdý na to, že může vést školu, která má tuto naději ve svém štítu.

a.pistora@sffg.cz
+420 725 504 500

Naše škola se nachází v centru Prahy v historické, a přesto moderní budově.

Centrum Prahy má výhody všude je blízko. Nejbližší zastávky MHD jsou Národní třída, Lazarská či Karlovo náměstí.

Secesní budova je zabezpečena elektronickým systémem i neustálou přítomností vrátného. Nemá sice jídelnu, ani tělocvičnu, ale oboje je dostupné v blízkém okolí.